تاثیر آموزش ایمنی در فرایند تولید انتقال و توزیع برق

تاثیر آموزش ایمنی در فرایند تولید انتقال و توزیع برق

منبع تغذیه الکتریکی دارای سه مرحله اصلی است که شامل تولید ، انتقال و توزیع می باشد. هر مرحله فرآیندهای تولید ، فعالیت ها و خطرات منحصر به فرد خود را دارد. در بیشتر موارد ، برق از 13200 تا 24000 ولت تولید می شود. خطرات زیادی در روند تولید برق وجود دارد و برخی از آنها شامل سوختگی و انفجار ناشی از خرابی تجهیزات است. بعضی اوقات در مواردی که مراحل صحیح قفل سازی رعایت نشود ، حوادث در نیروگاه ها ممکن است رخ دهد. نیروگاه های برق اکنون نسبت به چند دهه قبل ایمن ترند. با این حال ، هنوز هم خطرات زیادی وجود دارد که کارکنان کارخانه با آن روبرو هستند. عملکرد صحیح نیروگاه ، روشهای نگهداری و آموزش در کاهش حوادث مهم است و به کاهش اثرات آن کمک می کند. آیا می خواهید در مورد تاثیر آموزش ایمنی در رابطه با تولید ، انتقال و توزیع اطلاعات بیشتری کسب کنید? با ما همراه باشید.

تاثیر آموزش ایمنی در فرایند تولید انتقال و توزیع برق

تاثیر آموزش ایمنی در فرایند تولید انتقال و توزیع برق

 خطوط انتقال چیست؟

پس از تولید نیرو ، با استفاده از خطوط انتقال ، انتقال می یابد. این خطوط بین پستهایی که در ایستگاههای تولید برق واقع شده اند ساخته می شوند و یا زیر زمین هستند و یا توسط برجها پشتیبانی می شوند. خطوط انتقال ولتاژ بالایی دارند و مقدار زیادی برق را در فواصل قابل توجهی ارسال می کنند. پس از تأمین برق از ایستگاه تولید کننده ، ولتاژ ارسالی از 115000 تا 500000 ولت افزایش می یابد. با این حال ، وقتی وارد پست انتقال می شود ، ولتاژ از 115000به 46000 ولت کاهش می یابد. یکی از خطرات اصلی در هنگام انتقال نیرو برق گرفتگی است. اگر کارمندان از وسایل محافظتی لازم استفاده نکنند یا فواصل مناسب را حفظ نکنند ، می تواند صدمات جدی و حتی مرگ در پی داشته باشد. سقوط همچنین می تواند در طول تعمیر و نگهداری خطوط هوایی یا هنگام کار از تیرهای برق رخ دهد. سیستم انتقال توسط سیستم توزیع به تجهیزات مشتری متصل می شود. یک پست توزیع ولتاژ برق را کاهش می دهد. ترانسفورماتور توزیع ولتاژ را بیشتر کاهش می دهد. خطرات در طی این فرآیند ماهیت الکتریکی دارند اما خطرات دیگر برای افرادی که در فضاهای بسته مانند طاقها و منافذ هنگام کار در سیستم های توزیع زیرزمینی کار می کنند وجود دارد.

تاثیر آموزش ایمنی نیروگاهی

در چند دهه گذشته ، صنعت نیروگاه سعی در بهبود ایمنی کارکنان داشته است. برخی از سازمانها  الزامات و مقرراتی را برای محیط کار ایمن ایجاد کرده اند. علی رغم اینکه نیروگاه های برق در حال حاضر از چند سال پیش ایمن تر هستند ، هنوز موارد متعددی از جراحات و مرگ کارمندان کارخانه وجود دارد. کارفرمایان باید سیاست ها و برنامه هایی را ایجاد کنند که حوادث احتمالی را از بین ببرد. برنامه ریزی دقیق قبل از کار ، آموزش جامع و تجهیزات مهم ایمنی  در پیشگیری از حوادث مهم هستند. برخی از خطرات مشترکی که کارکنان نیروگاه برق با آن روبرو هستند شامل سوختگی ، شوک الکتریکی ، انفجار ، آتش سوزی ،  تماس مستقیم با مواد شیمیایی خطرناک و سوختگی های حرارتی است. طراحی روش کنترل و پیشگیری از خطرات رای جلوگیری از بیماریها و آسیبهای محل کاروظیفه کارفرمایان است. کارفرمایان موظف هستند که با ارائه آموزشهای لازم به کارگران ، روشهای ایمن کار را پیاده کنند. سرمایه گذاری در آموزش ایمنی کارکنان در زمینه تولید انتقال و توزیع برق می تواند به شما در کاهش خطرات کمک کند و همچنین احتمال شکایت در برابر صدمات تصادفی را کاهش دهد.

برق و اتوماسیون صنعتی جهان با بهترین و با کیفیت ترین محصولات و تخصصی ترین خدمات در راستای رضایت مشتریان عزیز فعالیت میکند برای اطلاع از خدمات به خدمات فنی مهندسی برق جهان مراجعه کنید.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *