سیستم های توزیع برق

سیستم های توزیع برق

سیستم های توزیع برق

سیم های اصلی برق از طریق کنتور برق را به خانه شما می رسانند. از کنتور ، جریان برق از طریق قطع کننده های بزرگ روی صفحه اصلی جریان می یابد که جریان برق را روشن یا خاموش می کند. وقتی قطع کننده های اصلی در وضعیت روشن باشند، جریان برق به تابلو توزیع برق می رسد. از این پانل ها ، قطع کننده های مدار جداگانه برق را به پریزها ، کلیدها و لوازم مختلف در خانه منتقل می کنند.

قطع کننده مدار در مقابل فیوز

هر قطع کننده به برچسب واضحی نیاز دارد که مشخص کند چه چیزی را کنترل می کند. قطع کننده های مدار دستگاه های ایمنی حساسی هستند. آنها مانند سوئیچ به نظر می رسند اما مانند فیوزهای قدیمی رفتار می کنند. فیوزهای مدار قدیمی مانند آنچه در زیر نشان داده شده است ، در صورت بارگیری بیش از حد خیلی ساده می سوزد. در عوض یک قطع کننده مدار “احساس” می کند و فوراً مدار را خاموش می کند ، در صورت احساس فشار زیاد.

سپس می تواند به جای جایگزینی فیوز خراب تنظیم مجدد شود. قطع کننده ها می توانند در بسیاری از سفرها و صرفه جویی کنند و باعث صرفه جویی در مقدار زیادی فیوز و زمان شوند. قطع کننده های مدار از دهه 1960 استاندارد تابلو های توزیع بوده اند. سیستم های فیوز اساساً منسوخ شده اند. توجه: اگرچه بیشتر سیستم های الکتریکی مبتنی بر فیوز جایگزین شده اند ، اما هنوز هم بعضی از آنها در خانه های قدیمی در سراسر ایالات متحده کار می کنند. اگر فیوزها را دارید توسط یک برقکار مجاز بازرسی کنید.

نحوه کار قطع کننده های مدار

قطع کننده های مدار مسکونی معمولاً کلیدهای فنری هستند. اگر مدار بیش از حد شود ، فشار فنر سوئیچ را می بندد و مدار را خاموش می کند. کمی شبیه تله موش است. پس از قطع ، کلید قطع کننده در موقعیتی بین روشن و خاموش قرار می گیرد. برای تنظیم مجدد آن ، باید آن را کاملاً خاموش کرده و سپس محکم به حالت روشن برگردانید.

قطع کننده ها به دلیل کوتاه بودن یا زیاد بودن مدار قطع می شوند و این کار را برای جلوگیری از آتش سوزی و برق می کنند. بار بیش از حد مدار با لوازم خانگی می تواند باعث رفتن برق شود. دلایل دیگر این عبارتند از: سیم فرسوده ، دستگاه معیوب یا کار با دستگاهی که ولتاژ آن برای مدار بسیار زیاد است. یک برق رفتگی تکراری را اینگونه تشخیص دهید: تمام مواردی که به آن متصل هستند را از برق جدا کنید و قطع کننده را دوباره تنظیم کنید. برق رفتگی  که هیچ چیزی به آن متصل نیست ، نشان دهنده مشکلات سیم کشی داخلی است. برای تعمیر به برق احتیاج دارید. اگر مدار روشن بماند ، یکی از مواردی که از پریز برق بیرون آورده اید معیوب است و نیاز به تعمیر دارد.

کارهایی که باید انجام دهید

پانل های اصلی و زیر پانل های خود را پیدا کنید تا بدانید در کجای خانه قرار دارند و برچسب گذاری کنید. جداکننده ها را از نظر برچسب مناسب بررسی کنید. نقاط آسیب دیده ، شکاف ها را در صفحه یا اطراف برش ها بررسی کنید. از برق کار  بخواهید تعمیر کند.

نگهداری

من از اقدامات نگهداری یا تعمیراتی که به طور رسمی توسط تولید کنندگان قطع کننده مدار توصیه می شود ، اطلاعی ندارم. هر 3 سال: بازرسی از پانل های توزیع و زیر پانل: قطع کننده ها و مجموعه های پانل در معرض خوردگی و اثرات گرمایش / سرمایش هستند. نفوذ حشرات و حیوانات به داخل محفظه های پنل نیز می تواند مشکلاتی ایجاد کند. این موارد می تواند بر عملکرد مناسب تأثیر بگذارد. بنابراین توصیه می شود که یک برقکار دارای مجوز از قسمت داخلی تابلو بازدید کرده و قطع کننده ها را آزمایش کند

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *