هنگام قطع برق چه کنیم

هنگام قطع برق چه کنیم

امواج گرما ، یخ زدگی ، مشکلات شبکه برق ، بلایای طبیعی یا حتی فقط یک درخت سرنگون شده می تواند منجر به قطع خدمات برق شما شود.قطعی برق می تواند باعث ناامیدی و درماندگی خانه ها و مشاغل شود.قطع طولانی مدت برق ممکن است بر کل جامعه و اقتصاد تأثیر بگذارد.قطعی برق ممکن است ، ارتباطات ، آب و حمل و نقل را مختل کند ، مشاغل خرده فروشی ، فروشگاه های مواد غذایی ، ایستگاه های سوخت ، خودپردازها ، بانک ها و سایر خدمات را ببندد ، باعث فساد غذا و آلودگی آب شود و از استفاده از وسایل پزشکی جلوگیری کند.

حتی اگر برق فقط برای چند ساعت نباشد ، کل کار شما مختل می شود – بدون تلویزیون ، مایکروویو ، ماشین ظرفشویی و بدون هیچ چیز.اما تا زمانی که می دانید هنگام قطع برق چه کاری باید انجام دهید ، لزوماً یک اختلال اساسی نخواهد بود.اما هنگام قطع برق چه کنیم؟در اینجا ما به عنوان فروشنده لوازم برق صنعتی اصفهان ، نکاتی را ارائه داده ایم که میتوانید در صورت قطع برق – به ویژه اگر برای مدت زمان طولانی باشد – برای کاهش خطر آسیب یا بیماری ، انجام دهید.

قطعی برق

بعد از قطع برق برای اینکه بتوانید مؤثرترین اقدام را انجام دهید ابتدا باید بدانید که آیا قطعی برق یک مشکل کلی در محله شماست یا اینکه فقط برق خانه شما قطع شده است.برای پی بردن به این موضوع کافی است به بیرون نگاه کنید تا ببینید چراغ های خیابان هنوز روشن هستند یا همسایگان شما برق دارند یا خیر.اگر مطمئن نیستید چرا برق قطع شده است ، با شرکت برق تماس بگیرید.آنها اغلب میدانند که چرا برق قطع شده است.

هنگامی که قطعی برق رخ می دهد ، آماده سازی بهترین دفاع شماست.زمان قطعی برق اقدامات زیر را انجام دهید:

  • سرمایه گذاری در یک تولید کننده پشتیبان

در هنگام قطع برق ، ژنراتورها می توانند چراغ های شما ، وسایل برقی و موارد دیگر را روشن نگه دارند.اگر توانایی آن را دارید ، ارزش آن را دارد که در یک ژنراتور سرمایه گذاری کنید تا خود را در برابر قطعی های طولانی مدت محافظت کنید.در هنگام استفاده از ژنراتور ، اقدامات ایمنی مهمی باید انجام شود.

  • چراغ قوه را انتخاب کنید

همه عاشق یک شمع خوب هستند.با این حال ، در صورت قطع برق ، روشنایی خانه با استفاده از شمع می تواند خطر جدیدی را به همراه داشته باشد.در عوض ، خانه خود را با چراغ قوه روشن کنید.چراغ قوه نه تنها خانه شما را بهتر روشن می کند ، بلکه هنگامی که منتظر بازیابی برق هستید خانه شما را نمی سوزاند.اگر کاملاً باید از شمع برای نور خود استفاده کنید ، هرگز آن را بدون مراقبت رها نکنید.

  • وان ها و سینک ظرفشویی خود را با آب پر کنید

این فقط درصورتی لازم است که قطعی برق گسترده باشد و سیستم بهداشتی آب کار نکند.آبی که بلافاصله پس از قطع آب بیرون می کشید ، برای نوشیدن بی خطر است.

  • لوازم خانگی و وسایل الکترونیکی خود را از برق جدا کنید

یکی از اولین کارهایی که باید هنگام قطع برق انجام دهید این است که هرگونه لوازم خانگی یا لوازم الکترونیکی را از برق بکشید تا پس از برقراری مجدد برق از آسیب دیدگی جلوگیری کنید.این شامل رایانه ها ، لپ تاپ ها ، سیستم های بازی ، تلفن های همراه و غیره است.هر چیزی که دارای قطعات الکترونیکی حساس است باید از برق جدا شود تا در صورت روشن شدن برق در امان باشد.اگر نمی توانید به موقع از برق بکشید ، دستگاه های حساس باید روی محافظ های ولتاژ باشند تا از آسیب دیدن آنها جلوگیری کند.

مقابله با مشکلات قطع برق

  • درها را قفل کنید

متأسفانه ، قطع برق فرصت مناسبی برای استفاده سارقان از تاریکی است.از امنیت خانه خود اطمینان حاصل کنید.

  • درب یخچال و فریزر را بسته نگه دارید

درهای یخچال و فریزر را تا زمانی که ممکن است بسته نگه دارید تا غذای شما سرد بماند.یخچال حدود چهار ساعت غذا را سرد نگه می دارد.یک فریزر کامل دما را حدود 48 ساعت حفظ می کند.دما را با یک دماسنج کنترل کنید.اگر دما 40 درجه یا بیشتر است غذا را بیرون بریزید.هر غذایی را که به مدت دو ساعت یا بیشتر در معرض دمای 40 درجه یا بالاتر قرار داشته باشد ، یا دارای بو ، رنگ یا بافت غیرمعمول است دور بریزید.اگر بیش از یک روز برق قطع شده است ، هر دارویی را که باید در یخچال نگهداری شود ، دور بریزید ، مگر اینکه برچسب دارو خلاف آن را گفته باشد.برای تهیه یک مورد جدید بلافاصله با پزشک یا داروساز خود مشورت کنید.

بازیابی برق

وقتی برق دوباره روشن شد ، چند دقیقه صبر کنید و بعد همه چیز را دوباره به برق وصل کنید زیرا می توانید با افزایش برق مواجه شوید.ابتدا لوازم ضروری را روشن کنید و سپس به تدریج سایر لوازم الکترونیکی را روشن کنید.

با در نظر گرفتن این مراحل آسان ، می توانید از قبل برای قطع برق آماده شوید.ما می توانیم قول دهیم که آماده سازی زودتر از زمان ، باعث راحتی و امنیت بیشتر در خانه شما خواهد شد.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *