چرا از مس برای تولید سیم های برق استفاده می شود

چرا از مس برای تولید سیم های برق استفاده می شود

چرا از مس برای تولید سیم های برق استفاده می شود؟در ادامه با فروشگاه برق صنعتی اصفهان همراه باشید تا پاسخ صحیح سؤال خود را دریافت کنید.

مس یک عنصر شیمیایی شناخته شده با نماد اتمی Cu و شماره اتمی 29 است.در روزهای مدرن ، این فلز مایل به قرمز در مناطق مختلف مانند خط ساخت و ساز به عنوان یک ماده ساختمانی ، در لوله کشی و از همه مهمتر در صنعت برق استفاده می شود.

سیم های مسی از سیم های ساخته شده از اکثر فلزات رسانای دیگر ، ایمن تر هستند ، زیرا در برابر گرما مقاوم هستند.همانطور که می بینید ، مس به دلایل مختلف فلز ارجح برای سیم های الکتریکی است.رسانای الکتریکی بالایی دارد.ارزان و مقاوم در برابر حرارت و شکل پذیر است.مس بسیار فراوان تر از طلا یا نقره بوده ، بنابراین خرید آن بسیار ارزان تر است.

چرا از مس در سیم کشی برق استفاده می شود؟از فلز مس برای ساخت سیم های الکتریکی استفاده می شود ، زیرا ماهیت آن بسیار شکل پذیر است و هادی خوبی برای برق است.فلزات دارای الکترون آزاد هستند و همین امر باعث می شود که آنها رسانای خوبی برای تولید گرما و برق باشند.

چرا از مس در سیم کشی برق استفاده می شود

هادی عالی برق

مس رسانای عالی برق است.هیچ فلز دیگری از نظر هدایت الکتریکی نمی تواند با آن رقابت کند.سیم و کابل ساخته شده از این فلز قرمز رنگ قادرند جریان الکتریکی نسبتاً بیشتری را در هر قطر سیم حمل کنند.

خصوصیات شیمیایی مطلوب

خواص شیمیایی مطلوب مس باعث می شود که در برابر سایش و سایر اثرات بد که عمر سیم را کوتاه می کند ، مقاومت کند.این سیم ها می توانند با خیال راحت در برابر شرایط نامساعد آب و هوایی مقاومت کنند و بنابراین ماندگاری زیادی دارند.

استاندارد جهانی

سیم های مسی از استاندارد جهانی برخوردار هستند و برای استفاده الکتریکی در سراسر جهان ترجیح داده می شوند.این سیم ها با اکثر طراحی های مدرن ساختمان سازگار هستند.

آیا مس زنگ می زند؟مس زنگ نمی زند ، اما خورده می شود.مس به طور طبیعی قهوه ای است و با خوردگی سایه ای به رنگ سبز روشن پیدا می کند.

مس برای تولید سیم های برق

چرا از طلا و نقره برای سیم های برق استفاده نمی شود؟متداول ترین ماده برای سیم برق مس و آلومینیوم است ، اینها بهترین هادی ها نیستند ، با این وجود فراوان و کم هزینه هستند.نقره رسانای خوبی برای برق است ، اما از آن جهت برای ساخت سیم های الکتریکی استفاده نمی شود که گران است.طلا هم همین طور!

اولین و مهمترین دلیل استفاده از سیم های مسی و آلومینیومی برای انتقال جریان الکتریکی این است که هر دو Cu و Al رساناهای خوبی برای برق هستند.یعنی مقاومت زیادی در برابر جریان برق ندارند.دلیل دوم این است که هر دو فلز بسیار قابل انعطاف هستند.

نقره بهترین رسانای الکتریسیته موجود است و مدتی است که در سیم های الکتریکی در شرایط بسیار خاص و با درجه حرارت بالا مورد استفاده قرار می گیرد.سیم هادی نقره ای دو مشکل عمده دارد: خم شدن نقره دشوار است و بسیار گران است.

نقره گرانتر از مس است ، زیرا میزان آن بسیار کمتر است.مس حدود 50 قسمت در میلیون از پوسته زمین را تشکیل می دهد ، در حالی که نقره در حدود 0.08 قسمت در میلیون است.

آیا سیم مسی با گذشت زمان تخریب می شود؟مس به طور طبیعی با گذشت زمان دچار خوردگی می شود که این امید به زندگی آن را محدود می کند و باعث می شود کابل کشی مس با گذشت زمان در معرض تخریب سیگنال و سایر مشکلات عملکردی ، حتی شکست کامل قرار گیرد.اگر کابل کشی مس به اندازه کافی کنترل نشود ، از کار می افتد و اگر این این اتفاق بیفتد ، زیبا نیست!

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *