پنل های توزیع برق

پنل های توزیع برق

پنل های توزیع برق

تابلو توزیع (DB) جایی است که منبع برق از داخل ساختمان توزیع می شود. کابل تأمین اصلی وارد تخته می شود و سپس از آن جا به تمام مدارها توزیع می شود ، به عنوان مثال چراغ . این دستگاه معمولاً در تمام کلیدهای تماس ، واحد نشت زمین قرار دارد و ممکن است مواردی مانند ترانسفورماتور زنگ درب و تایمر را در خود جای دهد. اندازه های مختلف تابلوهای توزیع موجود است . تابلو توزیع برق بخشی از یک سیستم منبع تغذیه است که یک منبع تغذیه الکتریکی را به مدارهای فرعی تقسیم می کند ، ضمن اینکه یک فیوز محافظ یا قطع کننده مدار برای هر مدار در یک محفظه مشترک تهیه می کند. تابلو توزیع برق در واقع مثل همان کنتور برق هایی است که در خانه ها قرار دارد اما تابلوی توزیع برق جهت مدیریت ، ارتقا و کنترل بیشتر استفاده می شود.

انواع پنل های توزیع برق

پنل الکتریکی سیستمی است که جریان الکتریکی را به مدارهای مختلف در یک ساختمان توزیع می کند. این جریان در حالی که اطمینان از ایمنی انتقال جریان دارد ، بین مدارها انتقال می دهد. این پنل همچنین انرژی الکتریکی را به مدارهای فرعی متلاشی می کند. اما اهداف بیشتری برای آن وجود دارد. همچنین نقش مهمی در محافظت از شما در برابر حوادث مانند مدارهای کوتاه دارد. انواع مختلفی از پنل ها وجود دارد که از نظر فناوری و کاربردهای آنها متفاوت است. گزینه های مختلف موجود در بازار را کاوش کنید.

صفحه اصلی موج شکن

صفحه اصلی موج شکن اصلی ترین پانل های برقی است. می توانید از آن برای کنترل الکتریسیته ای که به اتاق ها و مناطق مختلف در خانه شما می رسد استفاده کنید. از مدارها محافظت می کند و ظرفیت آمپر پنل را ردیابی می کند. پنل موج شکن همچنین به عنوان پانل توزیع معروف است. این می تواند مورد استفاده قرار گیرد برای قطع برق به خانه شما از جمله همه قطع کننده های مدار. این پنل به دلیل نارسایی وسایل نقلیه یا مشکلات سیم کشی مانع از گرم شدن مدارهای شما نمی شود. قطع کننده توسط 3 سیم به چندین جعبه اتصال یا پریز در امتداد هر مدار وصل می شود. جریان الکتریکی از طریق سیم زنده / گرم منتقل می شود. زمین و خنثی به عنوان ویژگی های ایمنی عمل می کنند و به ترمینال شکن متصل می شوند که بیشتر به سیستم زمینی پانل متصل است. پانل های شکن بر اساس شدت آنها و تعداد مدارهایی که می توانند اداره کنند طبقه بندی می شوند

جعبه فیوز

جعبه فیوز برای جلوگیری از اضافه بار مدار طراحی شده است. آنها از فیوزهای کوچک تشکیل شده اند که در یک صفحه برق قرار دارند. هر وقت جریان اضافی جریان داشته باشد فیوز کوتاه می شود. این نوع پنل ها معمولاً در خانه هایی که در دهه یا قبل از دهه 1970 ساخته شده اند ، یافت می شوند. اگر جعبه های فیوز در یک خانه اجازه عبور جریان کافی به وسایل را نمی دهد ، باید پانل را ارتقا دهید.

جعبه فیوز

سوئیچ های انتقال

این نوعی از زیر پنل است که برای مدارهایی که در آن از ژنراتور قدرت تهیه پشتیبان استفاده می شود ، مناسب است. این کار با انتقال نیرو ژنراتور به برق از طریق پنل شکن کار می کند. می توانید قدرت تهیه پشتیبان را در پنل breaker خانه خود داشته باشید. این امر می تواند در هر زمان قطع برق ، بدون تغییر بین خدمات نرم افزاری و برق تهیه پشتیبان فراهم کند

سوئیچ انتقال

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *