تابلو کنتوری ترکیبی تکفاز و سه فاز ساختمانی

تولید برق از انرژی باد

همه ما می دانیم که جهان به منابع تجدیدپذیر انرژی احتیاج دارد و باید با این واقعیت روبرو شوید که سوخت های فسیلی یک منبع محدود هستند و در نهایت ، تمام خواهند شد.اگر می خواهیم در دنیای راحت الکتریکی که اکنون هستیم ، زندگی کنیم ، باید منابع جایگزین پیدا کنیم.باد یک منبع انرژی تمیز و تجدیدپذیر است که می تواند برق کافی برای تأمین انرژی میلیون ها خانه و مشاغل تولید کند.استفاده از انرژی باد برای تولید برق ، می تواند باعث کاهش قابل توجه وابستگی انسان به سوخت های فسیلی و همچنین کاهش انتشار گازهای گلخانه ای مضر ناشی از سوزاندن سوخت های فسیلی شود.

در ادامه با فروشگاه برق صنعتی اصفهان همراه باشید تا اطلاعات کامل تری در این زمینه کسب کنید.

تولبد برق از باد

توربین های بادی انرژی جنبشی باد را به توان مکانیکی تبدیل می کنند.سپس این قدرت مکانیکی می تواند با استفاده از یک ژنراتور به برق تبدیل شود.توربین های بادی بر روی یک اصل ساده کار می کنند: توربین های بادی به جای استفاده از برق برای تولید باد – مانند یک فن – از باد برای تولید برق استفاده می کنند.باد پره های پروانه ای توربین را به دور یک روتور می چرخاند که باعث چرخش یک ژنراتور می شود و باعث ایجاد برق می شود.

اندازه توربین های بادی

اندازه توربین بادی بسیار متفاوت است.از توربین های کوچک برای تأمین برق در یک خانه یا مشاغل منفرد استفاده می شود ، غالباً با ظرفیت کمتر از 100 کیلووات.

توربین های بادی بزرگتر ، می توانند از صدها کیلووات تا چندین مگاوات ظرفیت داشته باشند.این توربین های بزرگتر اغلب در نیروگاه های بادی گروه بندی می شوند و از طریق آن شبکه برق تأمین می شود.

هرچه سرعت باد بیشتر باشد ، برق بیشتری تولید می شود.در حقیقت ، وقتی سرعت باد دو برابر می شود ، تا هشت برابر برق بیشتری تولید می شود.اما اگر باد بیش از حد شدید باشد ، توربین ها ، خود را خاموش می کنند تا آسیب نبینند.

همه اینها بدان معناست که توانایی یک توربین بادی در تولید حداکثر میزان توان خود ، به باد بستگی دارد.نیروگاه های بادی با دقت برنامه ریزی شده اند تا اطمینان حاصل کنند که در مکانهایی با میزان قابل اعتماد باد در تمام طول سال قرار دارند.

مقدار توان قابل برداشت از باد هم چنین به اندازه توربین و طول پره های آن بستگی دارد.

برای اطلاعات بیشتر در این زمینه و اطلاع از قیمت تابلو توزیع برق با مجموعه برق و اتوماسیون صنعتی جهان ارتباط برقرار کنید.

تولید انرژی توسط باد

انواع توربین های بادی

اکثر توربین های بادی به دو نوع اساسی تقسیم می شوند:

  • توربین های محور افقی
  • توربین های محور عمودی

توربین های بادی را می توان در زمین یا فراساحل در مقادیر زیادی آب مانند اقیانوس ها و دریاچه ها ساخت.

انرژی باد و محیط زیست

انرژی باد منبع تمیز انرژی است که می تواند در داخل کشور تولید شود. انرژی حاصل از باد ، هنگام تولید برق ، باعث آلودگی هوا و تولید گازهای گلخانه ای نمی شود.

باد در تمام طول سال می وزد و این باعث می شود که انرژی باد به یک منبع قابل اعتماد قابل تجدید انرژی تبدیل شود.همچنین زمستان بیشترین باد را دارد ، به این معنی که توربین های بادی می توانند در زمانی از سال که ما بیشترین میزان برق را نیز مصرف می کنیم ، انرژی بیشتری تولید کنند.

چالش اصلی در مواجهه با انرژی باد ، وقفه باد است.بعلاوه منتقدان استدلال می کنند که توربین های بادی عظیم غیر طبیعی هستند و بر جذابیت بصری چشم انداز تأثیر منفی می گذارند.توربین های بادی هم چنین صدایی تولید می کنند که می تواند ناخوشایند باشد.

برای کسب اصلاعات بیشتر با لوازم برق صنعتی اصفهان تماس بگیرید.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *